У Вінницькій області працює оперативний штаб з протидії рейдерським захопленням земель та врожаю, телефон «гарячої лінії» ГТУЮ у Вінницькій області: (0432) 66-11-66, графік роботи «гарячої лінії» – пн.-чт.: 09.00-13.00, 14.00-18.00; пт.: 09.00-13.00, 14.00-16.45. Крім того, про факти рейдерських захоплень можна повідомляти на «гарячу лінію» Вінницької облдержадміністрації за телефоном: (0432) 61-45-03 чи email: stopreаder@vin.gov.ua

24 листопада 2016 року на засіданні Консультативно – методичної ради обговорено питання щодо залишення в справах нотаріуса копій установчих документів юридичних осіб та підготовлено відповідні роз’яснення Консультативно-методичної ради для нотаріусів області.

РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ЗАЛИШЕННЯ В СПРАВАХ НОТАРІУСА
КОПІЙ УСТАНОВЧИХ ДОКУМЕНТІВ ЮРИДИЧНИХ ОСІБ.

Відповідно до положень Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, а саме глави 5 розділу І,  цивільна правоздатність та дієздатність юридичної особи, від імені якої діє уповноважений орган та/або посадова особа, перевіряється нотаріусом на підставі:

- установчих документів,

- відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до нього,

- документів, що підтверджують повноваження органів та/або посадових осіб.

 

Нотаріус перевіряє, чи відповідає нотаріальна дія, яка вчинюється, обсягу її цивільної правоздатності та дієздатності.

Відповідно до статті 46 Закону  «Про нотаріат» нотаріус має право витребувати від фізичних та юридичних осіб відомості та документи, необхідні для вчинення нотаріальних дій.

У разі наявності у нотаріуса сумнівів щодо поданих документів він може витребувати від цієї юридичної особи, органів державної податкової служби, інших органів, установ та фізичних осіб додаткові відомості або документи.

Відповідно до положень п.3 глави 7 розділу І Порядку вчинення нотаріальних дій нотаріусами України, документи, на підставі яких вчинено нотаріальну дію, та документи або копії (витяги) з них, необхідні для вчинення нотаріальної дії, обов'язково долучаються до примірника правочину, свідоцтва тощо, які залишаються у справах нотаріуса.

Безумовно, копії установчих документів та документів, що підтверджують повноваження органів та/або посадових осіб відносяться до категорії «документи, необхідні для вчинення нотаріальної дії».

Але існують випадки, коли юридичну особу, зареєстровану та розташовану в іншому місті, представляє особа на підставі довіреності, виданої на довгий термін.  Цій особі, разом із довіреністю, юридичною особою був виданий пакет належним чином засвідчених копій установчих документів юридичної особи, який не оновлюється, якщо не оновлюються самі документи.

Така особа неодноразово звертається до нотаріуса на підставі однієї і тієї ж довіреності з одним і тим же пакетом копій документів. 

Або існують випадки, коли юридична особа за напрямком своєї діяльності неодноразово протягом року звертається до нотаріуса за вчиненням нотаріальних дій з одним і тим самим пакетом установчих документів, актуальних на момент кожного звернення.

На сьогоднішній день, нотаріуси, маючи безпосередній доступ до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, можуть перед вчиненням нотаріальної дії перевірити актуальність документів, що подаються представником юридичної особи.

Тому вважаємо, що:

  • нотаріус обов’язково долучає копій установчих документів (виданих і зареєстрованих до 2016 року) та документів, що підтверджують повноваження органів та/або посадових осіб, представників юридичної особи до примірника правочину, свідоцтва тощо, які залишаються у справах нотаріуса;

     

  • не доцільно роздруковувати з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та приєднувати до правочинів копії установчих документів, виданих і зареєстрованих 01.01. 2016 року. Достатньо зробити відмітку про отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в електронній формі шляхом безпосереднього доступу до нього.

     

  • не доцільно приєднувати копії установчих документів кожного разу при повторному вчиненні нотаріальної дії протягом календарного року за участю  однієї і тієї ж самої юридичної особи. В такому випадку нотаріус  на примірнику правочину або свідоцтва зобов’язаний зробити відмітку про надання йому оригіналів або належним чином засвідчених копій установчих документів для огляду і аналізу та про перевірку їх актуальності шляхом безпосереднього доступу до  Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. У відмітці також необхідно зазначити інформацію про те, до якої нотаріальної дії вищезазначені документи (їх копії) додані із зазначенням дати, реєстраційного номеру нотаріальної дії та назви справи. При цьому документи що підтверджують повноваження органів та/або посадових осіб, представників або їх копії залишаються в справах нотаріуса обов’язково.

 

Голова Консультативно-методичної ради з питань нотаріату при Головному територіальному управлінні юстиції у Вінницькій області

Суханова Т.О.

Круголь Юрій Васильович - начальник Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області.

Головні розділи 

Напрямки діяльності

Фотогалерея

Відеогалерея

ГУЮ на Фейсбук

Skype

Гарячі телефонні лінії

banner of_hotline

Зараз на сайті 

На сайті 96 гостей та відсутні користувачі

Skype

Інформація для громадян,які приїхали з Автономної Республіки Крим та міста Севастополя

Громадська приймальня ГУЮ Вінницької обл.

banner of_odryzhenya

banner of_torgu

link00
link00

Реєстри

banner of_visnik

banner of_notarius

banner of_byuleten

 Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників юстиції

banner of_korupciya

Scroll to top